حق وردی: تعویق در شروع لیگ روی آماده سازی تیم‌ها اثر منفی دارد/ شرایط پیکان باعث پیشرفت بازیکنان می‌شود 

بازیکن تیم پیکان گفت: وقفه یک ماهه در شروع مسابقات لیگ برتر، تیم‌ها را در شرایط آماده سازی شان بلاتکلیف می‌کند.

حجت حق وردی بازیکن تیم پیکان تهران در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد شرایط این روزهای تیم پیکان، اردوی خودروسازان در بروجرد، حضور در تیم ملی و تعویق در برگزاری شروع مسابقات لیگ برتر توضیحاتی ارائه کرد.

در مورد اردوی بروجرد بگویید، تمرینات، هماهنگی و شرایط آماده سازی را چطور دیدید؟

اردوی بروجرد از لحاظ امکانات و تمرینات، اردوی خوبی بود. تیم ما دچار تغییر تحولاتی شده و چند نفر از بازیکنان از جمع ما جدا شده و برخی نیز به جمع ما اضافه شدند، بنابراین این بازی‌ها برای آماده سازی تیممان خوب بود و بازیکنان توانستند به شناخت خوبی از یکدیگر دست پیدا کنند. به غیر از این ما حدود ۲ ماه است که تمرینات خود را آغاز کرده ایم و زمان زیادی برای هماهنگ شدن داشتیم.  

با توجه به اینکه شروع مسابقات لیگ برتر کمی به تعویق افتاده از نظر بدنی و شرایط آماده سازی روی بازیکنان و تیم‌ها تاثیر منفی نمی‌گذارد؟

صد درصد تاثیر می‌گذارد. چون زمان بدنسازی تیم‌ها تمام شده و آماده سازی تیم‌ها به اوج خود رسیده و باید این روز‌ها وارد مسابقات لیگ می‌شدیم. وقفه یک ماهه در آغاز لیگ برتر فوتبال ایران تیم‌ها را بلاتکلیف می‌کند. این زمان باعث می‌شود تا بازیکنان و کادر فنی در انجام تمرینات مشخص سردرگم شوند و همین کار بازیکنان را مشکل می‌کند.

در نهایت با برنامه ریزی صورت گرفته مطمئنا بازی‌های لیگ فشرده‌تر برگزار می‌شود و هر ۴ روز یکبار تیم‌ها باید با رقبا مصاف کنند. در هر صورت برنامه ریزی پیکان به گونه‌ای بود که این روز‌ها که باید تیم ما با رقبا  مصاف کند، دیداری تدارکاتی را برای ما برگزار کردند و این هفته نیز با تیم‌های شهرخودرو و گل ریحان مصاف خواهیم کرد.

با توجه به نوسانی که پیکان فصل گذشته داشت، آیا ین تیم می‌تواند در کسب سهمیه موفق عمل کند؟

فصل گذشته نیز هدف تیم ما درخشش و کسب سهمیه آسیایی بود، اما حواشی ایجاد شده مانع این اتفاق شد. در هر صورت تیم از لحاظ جذب بازیکن خیلی بهتر شده وکسانی که به تازگی جذب تیم شدند می‌توانند به ما کمک کنند. امسال نسبت به فصل قبل نتیجه می‌گیریم. هدف اصلی ما این است که بین ۴ یا ۵ تیم برتر لیگ باشیم، اما باید به این مورد توجه کرد که تیم‌هایی در لیگ هستند که هزینه‌های زیادی برای درخشش در لیگ جدید کردند که با پیکان قابل مقایسه نیست. کار سخت است، اما به سهمیه فکر می‌کنیم.

فرکی از نیم فصل دوم لیگ هجدهم اضافه شد و تیم را خودش نبسته بود، حالا که خود در جذب بازیکنان موثر عمل کرده، می‌تواند در لیگ نوزدهم موفق باشد؟

نیم فصل دوم که فرکی به پیکان اضافه شد تنها ۲ بازیکن به ما اضافه شدند که یکی از آن‌ها جابر انصاری  بود که مصدوم شد و دیگری مارکو بود که به تیم کمک کرد. فرکی به اجبار با بازیکنان قدیمی تیم کار کرد و شاید ایده‌های زیادی برای درخشش پیکان داشت، اما بخاطر محدودیت هایی، پیکان با نوسانات زیادی همراه بود. اما حالا تیم پیکان توسط شخص حسین فرکی بسته شده و مطمئنا بازیکنان با تفکرات او در تیم حضور پیدا کردند. طبیعتا شرایط فرق می‌کند و موفق‌تر خواهیم بود.

شنیده می‌شد از پرسپولیس و استقلال پیشنهاداتی دریافت کردید، همچین چیزی صحت دارد؟

نیم فصل دوم به من پیشنهاداتی از این تیم‌ها ارائه شد که به دلیل اینکه با تیم  پیکان قرارداد داشتم، این باشگاه راضی به جدایی من نبود، بنابراین همه چیز به اول فصل لیگ نوزدهم موکول شد. با این حال باید به این موضوع توجه کرد باشگاه هایی، چون پیکان و سایپا بی حاشیه‌ هستند و بازیکنان از نظر مالی دغدغه‌ای ندارند و  در آرامش می‌توان پیشرفت کرد.

بازیکن زمانی باید به استقلال و پرسپولیس برود که از مسیر پیشرفت دور نشود. چرا که حضور در این ۲ تیم یا می‌تواند به اعتلای فوتبال کمک کند و بازیکن را به تیم ملی سوق دهد و یا حتی می‌تواند عکس این اتفاق پیش بیاید. شخصا تصمیم گرفتم در تیم خودم که به آن خو گرفته و عادت کرده ام، یعنی پیکان به فوتبالم ادامه دهم تا در نهایت بتوانم به پیشرفت فوتبالم کمک کنم.  

طی مصاحبه‌های اخیرتان علاقه خود را به حضور در تیم ملی چه در تورنمنتی، چون جام جهانی و چه در جام ملت‌های آسیا نشان دادید، آیا عملکرد این فصلتان می‌تواند شما را به تیم ملی هدایت کند؟

کارلوس کی روش سرمربی بود که روی بازیکنان لژیونر بیشتر از لیگ برتری‌ها تمرکز کرد و بیشتر انتقال بازیکنان به لیگ‌های خارجی در زمان او رخ داد. ۲ فصل گذشته شرایط تیم ما خوب بود و من با عملکرد خوبی که داشتم فکر می‌کردم  به تیم ملی راه پیدا می‌کنم، اما اینگونه نشد.

در هر صورت مارک ویلموتس اکنون در حال آنالیز و بررسی بازی بازیکنان لیگ برتری است و طبیعتا برای تورنمنت‌های بعدی زمان زیاد است و بازیکنان زیادی رصد می‌شود و همگی انگیزه دارند تا در صورت شایستگی در اردو‌ها حضور پیدا کنند و همچنین ممکن است من نیز در لیست نهایی او قرار بگیرم.

من نیز در پست خودم رقبای قدرتمندی می‌بینم که همگی نیم نگاهی به حضور در تیم ملی دارند و دعوت شدنشان به سلیقه سرمربی بر می‌گردد. همچنین وقتی بازی‌های لیگ آغاز می‌شود ویلموس و دستیارانش عملکرد بازیکنان را آنالیز می‌کنند و بهترین‌ها را شایسته حضور در تیم ملی می‌دانند. صد درصد من در خودم می‌بینم که به اردوی تیم ملی دعوت شوم.


بیشتر بخوانید:

خودروسازان به دنبال برگزاری دیداری تدارکاتی در اردوی بروجرد

می‌خواهیم با پیکان جز ۳ تیم بالای جدول لیگ برتر باشیم/ بزرگترین آرزوی من پوشیدن پیراهن تیم ملی است

حضور ۳ بازیکن کلیدی فصل گذشته تیم فوتبال پیکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد


انتهای پیام/

اظهارات حق وردی در مورد شرایط تیم پیکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار